Blok tematyczny: Zwierzęta na wiejskim podwórku
dnia: Czy znam te zwierzęta?
Rozwiąż zagadki
*Chodzi po podwórku,Woła: âKukurykuâ,On i jego przyjaciele,Mieszkają w kurniku.(kogut)
*Bawię się w błocie Krzyczę: âKwiku, kwikuâ. Mieszkam w chlewiku. (świnia)
*Dwa rogi, ogon mam.Zdrowe mleko daję wam.(krowa
*Mam korali duży sznur.Wołam głośno: âgul, gul, gulâ.(indyk)
*Często wołam: me, me, me.Czy ktoś wełnę moją chce?(owca)
*Ciężko pracuję na wsi cały dzień.Odpoczywam w stajni i nie jestem leń.(koń)
*Chodzę gęsiego, białe piórka mam I po swojemu tak sobie gęgam.(gęś)
* Zjadam marchewki oraz świeżą trawę,Małe dzieci lubią ze mną zabawę.(królik)
*Gdy chodzi, to się kiwa,Za to w wodzie dobrze pływa.(kaczka)
*Gdaczę sobie: ko, ko, ko,Na śniadanie dam ci jajko.(kura) .
Zabawa taneczna do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
Moje ulubione zwierzę
Narysuj swoje ulubione zwierzątko z wiejskiego podwórka. Powiedz za co je lubisz?
Relaksacja "Kotek"
https://youtu.be/8unGIurRsXo
Good morning!
Dziś odwiedzimy, na pewno już Wam znanego, farmera o imieniu MacDonald. Posłuchajcie i spróbujcie wspólnie zaśpiewać piosenkę "Old MacDonald had a farm" https://youtu.be/5oYKonYBujg
.
Następnie wykonajcie pracę plastyczną na szablonie, który można pobrać i wydrukować ze strony:https://supersimple.com/free-printables/animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm/
lub stwórzcie własną farmę. Waszym zadaniem jest narysowanie zwierząt, które występują w piosence. Życzę Wam udanej zabawy
Blok tematyczny: Zwierzęta na wiejskim podwórku
Temat dnia: Ssaki i ptaki w gospodarstwie wiejskim
Rytmika
Dźwięki wysokie i niskie w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU&fbclid=IwAR3R08d2lm47XfY0froXOSKl9Dklx3XHYDMUWSkVGsrh1D5LjmxbFAJDblk&app=desktop
Na wiejskim podwórku â kalambury ruchowe
Dziecko odgrywa role zwierząt mieszkających w wiejskim gospodarstwie. Stara się pokazać zachowania i naśladować odgłosy wydawane przez te zwierzęta. Rodzic próbuje odgadnąć, jakim zwierzątkiem jest dziecko. Następnie uczestnicy zabawy zamieniają się rolami.
Ptaki i ssaki
https://www.youtube.com/watch?v=rLpEXrJ9QpI
Czytanie globalne nazw gatunków zwierząt (Starszaki odczytują nazwy samodzielnie) Określenie cech charakterystycznych dla tych grup zwierząt
- Czym różnią się te zwierzęta?
- Jak się rozmnażają ?
- Czym się odżywiają po urodzeniu?
(PTAKI: mają skrzydła, są jajorodne, są opierzone piórami, nie posiadają zębów, mają dzioby.
SSAKI: są żyworodne, są porośnięte futrem/sierścią,
mają zęby, odżywiają się mlekiem mamy)
Ssaki i ptaki w gospodarstwie rolnym
(starszaki starają się samodzielnie odczytywać nazwy zwierząt) https://learningapps.org/2388822
Odgadnij, jakie to zwierzę
https://www.youtube.com/watch?v=B3GWjOfgEDs&feature=youtu.be
Język angielskiHello!
Zapraszam Was dzisiaj na wycieczkę. Wybierzemy się na farmę, gdzie spotkacie zwierzęta tam mieszkające. Wsłuchajcie się uważnie, a następnie spróbujcie powtórzyć w języku angielskim nazwy spotkanych zwierząt. Jakie zwierzątko spodobało Wam się najbardziej? Pamiętacie jego nazwę w języku angielskim? Let's go to the farm and see who you will meet https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=S6Ait911Emo
https://m.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc
Blok tematyczny: Zwierzęta na wiejskim podwórku
Temat dnia: Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci
Obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=dnJAFtGwXMI
Ćwiczenia ze zwierzątkami
Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo â marsz, naśladowanie głosów ptactwa domowego â kury (ko, ko, ko), indyka (gul, gul, gul), koguta (kukuryku)
- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą
i lewą stronę.
- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.
- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach.
- Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek - przejście na czworakach po wyznaczonej trasie.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz
w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach, przejście przez "mostek" (jak wyżej).
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk
Połącz zwierzęta wiejskie z ich dziećmi
https://learningapps.org/3390883
Rodzic i dziecko
Wykonaj zwierzę według instrukcji:https://supersimple.com/article/handprint-cows/
Do zabawy poproś mamę lub tatę. Twoja rączka będzie małym zwierzątkiem, ręka rodzica dorosłego.
Blok tematyczny: Zwierzęta na wiejskim podwórku
Temat dnia: W gospodarstwie
Zaśpiewaj i zatańc
z
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
W gospodarstwi
e
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
- Jakie zwierzęta mieszkają w gospodarstwie?
Bajeczka ortofoniczna: W zagrodzie Małgosi
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,Kura gdacze: KOD, KO, DAKaczka kwacze: KWA, KWA, KWAGąska gęga: GĘ, GĘ, GĘOna też chce najeść się.Owca beczy: BE, BE, BE,Koza muczy: ME, ME, ME,Indor gulaga: GUL, GUL, GULKrowa ryczy: MU, MU, MU,Konik parska: PRR, PRR, PRRA pies warczy: WRR, WRR, WRR.I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
Zwierzęca ruletka
https://wordwall.net/pl/resource/1589107/zwierz%C4%99ta-wiejskie
Zwierzątka z ciastoliny
Wykonaj ciastolinę własnoręcznie i ulep z niej wybrane przez siebie zwierzę z wiejskiego podwórka. Przepis na ciastolinę znajdziesz tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=7owGbqIMTjM
DZIEŃ CZEKOLADY
Zagadka
Ta tabliczka pilnie zerka,
Na każdego spod sreberka.
Może gorzka być lub mleczna,
Biała, deserowa, ale zawsze jest bajeczna.
Z orzechami lub nadzieniem
Rządzi naszym podniebieniem. ( czekolada)
Obejrzyj film
https://gotujmy.pl/jak-powstaje-czekolada,video-player,81.html?fbclid=IwAR0p2r85oR6iLc7do34byIRx9d7udLVUQ99v3ftWxjSZs2k_nO__JzxPgfw&PageSpeed=noscript
Czy potrafisz powiedzieć skąd się bierze czekolada?
Zabawa tematyczna
Otwórz własną cukiernię, gdzie będzie można kupić ciatolinowe smakołyki czekoladowe. Przepis znajdziesz tutaj:
https://panimonia.pl/2016/08/27/15-minutowa-domowa-ciastolina/
lub https://www.facebook.com/blogpanimonia/posts/3541553352736508
Zamiast pachnidełka i koloru, dodaj kakao (ilość wg upodobania)
Przepis na czekoladowe kulki
Przygotuj wspólnie z rodzicami słodki deser
Będziesz potrzebować:
â 10 dag drobno posiekanych orzechów (różnych
)â 4 dag cukru pudruâ 3 łyżki kakao
â 13 dag gorzkiej czekolady
â 3 dag masła
Wykonanie:
1. Czekoladę i masło rozpuszczamy na parze lub w garnuszku umieszczonym w innymâ z gorącą wodą.
2. Orzechy przyrumieniamy na patelni.
3. łączymy masę czekoladową z orzechami i cukrem.
4. Gdy trochę ostygnie, formujemy z niej kulki i obtaczamy w kakao.Kulki powinny być małe â takie na jeden â dwa kęsy.
Czekolada jest pyszna, aleâŚ
Wszystkie dzieci I z bajki krasnale Uwielbiają czekoladę Lecz nie jedzą jej stale Pamiętają, bowiem o tym, Że choć jest przepyszna Co za dużo to nie zdrowo Rzecz to oczywista
Zjada, więc Krasnalek
Zdrowe owoce, warzywa Gdy ochotę ma na deser To też go spożywa
Lecz nie zawsze czekoladę
Bo słodkości wiele
Budyń lubi, serek z miodem
I z jabłkiem kisiele
Blok tematyczny: Z kulturą za pan brat
Temat dnia: Mali artyści
Zakręć kołem
https://wordwall.net/pl/resource/1861835/psycholog/na-dobry-pocz%C4%85tek
Gatunki muzyczne
Muzyka to kraina nieskończonych pomysłów na melodie, muzyka ma wiele rodzajów, wyróżniamy wiele gatunków muzycznych. Posłuchaj niektórych z nich i spróbuj zatańczyć:¡
Muzyka klasyczna https://www.youtube.com/watch?v=_13uTOdqN-E2
¡
Muzyka ludowa https://www.youtube.com/watch?v=reOzFBCHVzM3
¡
Hip hop https://www.youtube.com/watch?v=NPll52xjwFk4
¡
Muzyka rockowa https://www.youtube.com/watch?v=uEJhxvraO785
¡
Muzyka chóralna https://www.youtube.com/watch?v=fZHG1olXb7A
Który najbardziej Ci się podobał?
Jaka to melodia?
Odgadnij, z jakiej bajki pochodzi dany fragment piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=rVXa2D0M_9A&list=PLKiUKjJ37_rB1RaKKwPSXriP8SIl1rl3e
Rysowanie na leżąco
Dziecko kładzie się na podłodze, nad twarzą ma ustawione krzesło/stolik, a pod spodem znajduje się przyklejona biała karta. Dziecko rysują kredkami swobodnie do wybranej muzyki inspirując się melodią
Zabawa tematyczna
Zorganizuj dla domowników wystawę swoich prac plastycznych lub koncert.
Pamiętaj o miejscach dla widowni i biletach wstępu.
Matematyka w plenerze
Pamiętaj o codziennej dawce ruchu na świeżym powietrzu. Będąc na podwórku poszukaj kilku patyczków. Policz, ile udało Ci się odnaleźć. Ułóż je od największego do najmniejszego. Złóż z nich dowolną figurę geometryczną
.
Blok tematyczny: Z kulturą za pan brat
Temat dnia: Muzyka wokół nas
Ćwiczenia z liczeniem
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
Abstrakcyjne dzieło sztuki â zabawa z kodowaniem
Z kolorowego papieru wytnij 2 komplety kwadratów, każdy po 15 kwadratów. Złóż kartkę A4 na pół. Na środku powstanie linia, tzw. oś symetrii. Po lewej stronie osi rodzic układa kwadraty, a Ty odwzorowujesz ten układ po prawej stronie osi. W kolejnym etapie rodzic dokłada kilka kwadratów, a Ty ponownie to odwzorowujesz. Następnie zamieńcie się rolami. Na koniec stwórz własną kompozycję, naklej ją na kartkę i samodzielnie podpisz swoim imieniem.
Posłuchaj
Odgadnij, co to za dźwięk
https://youtu.be/hkfNlmpIdCk
https://youtu.be/QazLc_9fNIQ
https://youtu.be/rXaURvBhjsI
Instrumenty muzyczne â praca plastyczna
Z dostępnych materiałów w domu wykonaj swój własny instrument muzyczny
lub jeden z pokazanych poniżej. Bębenek Instrukcje wykonania: https://ekodziecko.com/bebenki-z-puszek-i-balonikow
Tamburyno Instrukcje wykonania: https://ekodziecko.com/tamburyno-instrument-muzyczny-z-recyklingu
Dzwonki Instrukcje wykonania:
https://ekodziecko.com/dzwoneczki
https://ekodziecko.com/dzwoneczki-na-reke-lub-noge
Grzechotka Instrukcje wykonania: http://edufunkids.com/wlasnoreczne-wykonana-grzechotka-praca-plastyczno-techniczna/
Blok tematyczny:
Z kulturą za pan brat
Temat dnia: Pomaluję świat
Posłuchaj piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=yYDzRWtRAHI
Czym malowały dzieci?
Kolory
Zabierz piłkę stań na przeciwko mamy i pobawcie
się w kolory na wszystkie kolory łapiecie piłkę na kolor " czarny "
nie.
Bystre oczko
https://wesolascena.pl/wp-content/uploads/2020/09/Pomaluje-caly-swiat-BYSTRE-OKO.pdf
Poznajemy literę
https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU
Poruszajmy się trochę
https://www.youtube.com/watch?v=EFAZ9yBLO2k
Własne farby
Wykonaj swoje własne farby według przepisu:
¡
100 ml wody;
¡
4 łyżki mąki;
¡
barwnik spożywczy (ewentualnie sok z
borówek, wiśni, buraków czerwonych, kurkuma, kakao).
Barwnik rozpuszczamy w wodzie, dodajemy
mąkę, mieszamy na gładką masę. Gotowe! Farbki można przechowywać do 2 tygodni w
lodówce w szczelnie zamkniętych słoiczkach.
Z własnoręcznie stworzonych farb wykonaj
dowolne dzieło plastyczne
Praca dla starszaków
Prosimy o wykonanie zadań w książkach:
Czytam i Piszę s. 61 â 62
Dla zdrowia
Spróbuj spędzić choć trochę czasu na świeżym powietrzu!
Święta,
święta i po świętachâŚWitamy Wszystkich serdecznie! Mamy nadzieję, że
odpoczęliście, a Święta Wielkanocne były pełne radości i słońca :D
Dziś pora na małą dawkę ruchu.
Blok tematyczny:
Z kulturą za pan brat
Temat dnia: Ruch to zdrowie
Ćwiczenia
kształtujące świadomość schematu ciała
1.
Powitanie paluszkami â dziecko
siedzi naprzeciwko rodzica, witają się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.
2.
Powitanie stopami â dziecko
siedzi naprzeciwko, witają się ze sobą paluszkami stóp.
3.
Wskazywanie za prowadzącym swoich części ciała â rodzic prosi
dziecko pokaż swoje ręce, swoje ucho itp.
Ćwiczenia
kształtujące świadomość przestrzeni
1.
Jak najwyżej â
dziecko i rodzic leżą na plecach na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do
sufituâ, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie
żarówek.
2.
Bączek â dziecko i rodzic
siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając
się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
3.
Raki â leżąc na plecach,
z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, dziecko przesuwa się na
plecach po podłodze i próbuje palcami ręki â szczypcami złapać rodzica.
Ćwiczenia
oparte na relacji âzâ
1.
Lustro â rodzic i dziecko
siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje
mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy
dziecka â zmiana ról.
2.
Domki â rodzic w klęku
podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada
skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między
jego nogami i rękami.
3.
Wycieczka â
ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.
Ćwiczenia
rozwijające relacje âprzeciwkoâ
1.
Paczka â dziecko zwija się
w kłębek na dywanie a rodzic próbuje je ârozwiązaćâ (zmiana ról).
2.
Przepychanie â
dziecko i rodzic siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać
plecami.
3.
Skała â dziecko próbuje
przesunąć rodzica, następnie zmiana.
Ćwiczenia
oparte na relacji ârazemâ
1.
Rowerek â rodzic i dziecko
leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w
powietrzu, âjadą na rowerzeâ.
2.
Lustro â dziecko siedzi
naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Rodzic ,,rysujeâ ręką w powietrzu
różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak
najdokładniej naśladować ruchy dorosłego.
Relaks
Połóż się, zamknij oczy, możesz zasłonić też okna.
Wsłuchaj się w dźwięki i odpocznij trochę
https://www.youtube.com/watch?v=hlWiI4xVXKY
Spacerek
Po Świętach ciężko wyjść z domu. Ale spróbuj namówić swoich
bliskich na krótki spacer (z zachowaniem oczywiście wszystkich zasad, które
obecnie obowiązują).
W Waszych domach na pewno na dobre trwają przygotowania do
Świąt Wielkanocnych.
W związku z tym dzisiaj macie specjalne
zadanie!
Musicie zamienić się w Superbohaterów!
A Superbohaterowie, jak wszyscy wiecie
pomagają, są mili, uprzejmi i pracowici.
Dlatego dziś Wy bądźcie bohaterami we własnych domach ;)
Blok
tematyczny:Wielkanoc
Temat dnia: Wielkanoc w pigułce
Gimnastyka
dni tygodnia
Każdy Superbohater dużo ćwiczy, więc jest zwinny i szybki.
Rozpocznij dzień od ćwiczeń gimnastycznych
Gimnastyka â dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
Trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki,
Wtorek lubi kroki w boki.
Środa kręci dwa kółeczka,
No a w czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
A sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały,
Dni tygodnia wciąż szalały.
Tradycje
wielkanocne https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
Jedną z tradycji wielkanocnych jest Lany Poniedziałek,
czyli Śmigus Dyngus.
¡
Potrafisz o nim coś opowiedzieć?
¡
Czym polewamy swoich bliskich?
¡
Podziel na sylaby słowo WODA
Pisank
Na Wielkanocnym stole nie może zabraknąć
kolorowych jajek. Można je przygotować na wiele sposobów. https://sensonauka.pl/wp-content/uploads/2021/03/Pisanka-zabawa-plastyczna-Sensonaukapl.pdf Pochwalcie się tymi, które stworzyłyście w
tym roku ;)
Połącz w pary
Poproś rodziców o odczytanie tekstu i połącz go z odpowiednią
pisanką https://learningapps.org/watch?v=papwqouq219
Zadania
dla Starszaków:
1. Weź kartkę białą, czerwoną oraz niebieską i potnij je na
prostokąty (informacja dla rodzica: wielkości ok 4x6cm)
2. Przegłoskuj słowo WODA
3. Ułóż model słowa Woda z białych kartoników
4. Ułóż model słowa WODA z czerwonych i niebieskich
kartoników
(niebieskie â spółgłoski, czerwone â samogłoski)
5. Ile jest białych, niebieskich, czerwonych kartoników?
6. Jaka jest pierwsza głoska w słowie WODA?
7. Przyjrzyj się literze:
W w
8. Co możesz o niej powiedzieć?
9. Jeśli masz taką możliwość, poproś rodziców o
wydrukowanie litery W, w.
âPoprowadźâ po niej palec, następnie napisz literę po śladzie.
Spróbuj sam ją napisać na osobnej kartce.
10. Odszukaj w swoim otoczeniu jak najwięcej przedmiotów
rozpoczynających się głoską âwâ.
Mamy nadzieję, że jesteście wyspani i gotowi do zadań.
Zaczynamy!
Blok
tematyczny: Wielkanoc
Temat dnia: Święta za pasem
Przysłowie na nowy miesiąc
KWIECIEŃ PLECIEŃ, BO PRZEPLATA
TROCHĘ ZIMY, TROCHĘ LATA
Co to znaczy? Dlaczego na kwiecień mówimy
plecień?? A dlatego ,że w kwietniu dzieją się magiczne rzeczy wiosna tańczy z
zimą. Raz jest zimno a raz cieplutko, następuje szybka zmiana pogody jednego
dnia jest ciepło i słonecznie, a drugiego dnia pochmurno i zimno. Spróbujcie w
poobserwować pogodę w najbliższym czasie i sami zobaczycie jaki ten nasz
kwiecień jest kapryśny!
Świąteczny stół
Już Wielki Czwartek. Wielkanoc coraz
bliżej, a jak wiecie świąteczny stół powinien być estetyczny i elegancki. Zanim
pomożesz rodzicom w przygotowaniach, potrenuj trochę układanie talerzy i
sztućców. Możesz to zrobić samodzielnie â wykorzystując papierową lub zabawkową
zastawę lub prawdziwą â pod okiem kogoś dorosłego
https://sensonauka.pl/wp-content/uploads/2021/03/Zabawy-ze-sztuccami-edukacja-matematyczna-Sensonaukapl.pdf
Pamiętaj o bliskich
To ostatnia chwila, żeby przygotować kartki
świąteczne. Wykonaj je według własnego pomysłu i podaruj komuś ze swojego
otoczenia. Możesz też zrobić zdjęcie swojej kartki, wkleić je pod postem i
poprosić rodziców, żeby napisali dla kogo jest przeznaczona.
Potrafisz już zaśpiewać całą piosenkę? âŚwięta tuż, tużâ https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
DROGI RODZICU!
Rozwój poczucia humoru u dzieci zaczyna się
bardzo wcześnie, gdyż już w drugim roku życia. Warto wiedzieć o tym, iż dzieci
z wysokim poczuciem humoru mają wyższą samoocenę i lepiej sobie radzą z
problemami. Ważne jest, by pozwolić dzieciom się śmiać
i dostarczać im powodów do radości, a ze względu na obecną sytuację potrzebne
są one również nam â dorosłym.
KOCHANE DZIECI!
Na początek odpowiedzcie nam jaki dziś
rozpoczyna się miesiąc? Spróbujecie?
Był styczeń, luty, marzec⌠A teraz? Tak to
prawda rozpoczyna się KWIECIEŃ!
Pierwszego kwietnia obchodzony jest Prima
Aprilis, dzień szczególnie związany ze śmiechem i żartami. Dziś możesz zrobić
komuś małego psikusa. Ale pamiętaj! Żarty powinny sprawiać radość wszystkim,
nie mogą nikogo ranić!
Zabawy śmiechem
Rodzic mówi, jaki śmiech ma naśladować
dziecko, dziecko śmieje się. Zamiana ról.
¡
małej
dziewczynki;
¡
Świętego
Mikołaja;
¡
małej
myszki;
¡
lwa;
¡
króla
wielkiego państwa;
¡
starszej
pani;
¡
hipopotama,
itp.
Jak myślicie, dlaczego ludzie lubią się
śmiać?
Prawda czy fałsz?
Rodzic czyta tekst (może udawać, że czyta
gazetę). Jeśli dziecko uzna, że informacja jest fałszywa, woła prima aprilis)
¡
We
wrocławskim ZOO przyszedł na świat słoń, który zamiast trąby miał skrzypce.
(prima aprilis)
¡
W
kwietniu w ogrodach sadzi się wiele roślin. (to możliwe)
¡
Brązowe
krowy zamiast mleka dają kakao. (prima aprilis)
¡
Od
jutra słońce zacznie świecić na niebiesko. (prima aprilis)
¡
Od
dzisiaj kierowcą autobusu będzie mogło zostać dziecko, które ukończyło 6 lat.
(prima aprilis)
Kochane przedszkolaki!
Dzisiaj czeka Was trochę pracy. Święta za
pasem i trzeba zająć się przygotowaniami. Nie jest to łatwa sprawa, dlatego
koniecznie musicie pomóc swoim rodzicom. Do dzieła!!!
Blok
tematyczny: Wielkanoc
Temat dnia: Wielkanocne porządki
Gimnastyka rączek
Przed rozpoczęciem pracy musimy rozgrzać
rączki. Zróbcie to wspólnie z domownikami przy znanej Wam piosence
https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w
Zadania do wykonania
1. Spróbuj samodzielnie zaścielić łóżko.
2. Posprzątaj zabawki w swoim pokoju.
3.
Powycieraj kurz âŚâŚâŚ.ale uwaga ostrożnie nie
wspinaj się na krzesło.
4. Jeżeli rodzic wyrazi zgodę i włączy
odkurzacz to poodkurzaj mieszkanie.
5.
Jeżeli rodzic wyrazi zgodę, to umyj podłogę
mopem.
Zmęczeni?
Pora na odpoczynek przy herbatce z rodzicami. To dobry czas na
to, żeby zapytać ich,
w jaki sposób oni pomagali swoim rodzicom w przygotowaniach do Świąt
Wielkanocnych. A tak przy okazji⌠Rodzice Twoich rodziców, to dla CiebieâŚ?
Uważaj jajko! â
zabawa z czworakowaniem
Rodzic ustawia jakieś przeszkody (jajka) w
domu. Zadaniem dziecka jest na czworaka omijać przeszkody tak, aby ich nie
dotknąć.
Memory
Twoje rączki już popracowały. Pora wytężyć
umysł. Skoncentruj się i sprawdź swoją wielkanocną super pamięć https://eduzabawy.com/gry-online/memory/wielkanoc/
Żółtko i białko
Wiemy, że kochacie eksperymenty. Spróbujcie
oddzielić żółtko od białka za pomocą butelki
https://www.youtube.com/watch?v=6HcH3hE6_SA
https://www.youtube.com/watch?v=Fli-4_wnxAo
Przypominamy o piosence
Czy potrafisz już zaśpiewać âŚwięta tuż, tużâ? https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
Zaczynamy kolejny dzień.
Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i
gotowi do zabawy!
Zaczynamy!
Blok tematyczny: Wielkanoc
Temat dnia: Wielkanocne zwierzątka
Poranna gimnastyka
https://wordwall.net/pl/resource/966456/wielkanocne-%C4%87wiczenia
Wielkanocny poranek
Posłuchaj piosenki i powiedz, o jakich
zwierzątkach była w niej mowa
https://www.youtube.com/watch?v=LUscwVMu5PM
â Czym dzwoni baranek?
â Jakie miny robią wielkanocne kotki?
â Jaką mamy porę roku, kiedy obchodzimy
Święta Wielkanocne?
Zwierzątka z
wielkanocnego koszyka
â zabawa ortofoniczna
Naśladuj głosy lub ruchy zwierząt:
¡
kurczątko pi, pi, pi â dziecko kuca i
porusza ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami
¡
baranek bee, bee, bee- dziecko czworakuje
¡
zajączek â kicanie
¡
kaczuszka â kwa, kwa
¡ itp.
Ćwiczenia
logopedyczne usprawniające narządy mowy
Gorące jajko â dziecko nabiera powietrze nosem, a
wypuszcza ustami, naśladując dmuchanie na gorące jajka
Rogi baranka â baranek wielkanocny ma okrągłe rogi-
dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po
dolnej wardze
Zagadki Wielkanocne
Odpowiedz na
zagadki.
Hasła podziel na sylaby (starszaki - głoski)
Po podwórku zwykle chodzi, małe dziatki z
sobą wodzi. Czasem nóżką coś wygrzebie i dla dzieci i dla siebie.
Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała i dzieciom dała.
Długie uszy, mały ogon, bardzo jest
nieśmiały i z ogonkiem jak pomponik przez zielone pola goni.
Twardą skorupką z wierzchu okryte, za to śniadanie jest znakomite.
Słabo fruwa, choć to ptak. A jak śpiewa ko- ko- dak.
Jak się nazywa pan w kurniku, co ciągle woła ku-ku ryku?
Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga
zobaczą.
Taniec kurcząt w skorupkach
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
Zatańcz do utworu
Zwierzątko wielkanocne
Wykonaj zwierzątko wielkanocne dowolną
techniką. Pracę możesz stworzyć według własnego pomysłu lub zainspirować się
propozycjami znalezionymi w sieci. Możesz też ozdobić zajączka, którego
otrzymałeś/aś w przedszkolu.
Pamiętaj o piosence âŚwięta tuż, tużâ
https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
Po raz kolejny witamy wszystkich za
pośrednictwem Internetu. Nie jest to łatwy okres, jednak mamy nadzieję, że nie
potrwa długo i spotkamy się niebawem w przedszkolu.
Tymczasem zapraszamy Was do
wspólnych gier i zabaw.
Jesteście gotowi do wspólnego działania? Zaczynamy!
Blok
tematyczny: Wielkanoc
Temat dnia: Tradycje wielkanocne
Symbole Wielkanocne
Obejrzyj prezentację i postaraj się
wymienić jak najwięcej informacji na temat tradycyjnych zwyczajów związanych z
Wielkanocą https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA
Ile zwyczajów udało Ci się zapamiętać?
Porozmawiaj z rodzicami w jaki sposób
będziecie obchodzić święta w domu. Możesz nagrać krótki filmik, w którym nam o
tym opowiesz :-)
Jajko
Jednym z najważniejszych symboli Świąt
Wielkanocnych są jajka, które są oznaką rodzącego się życia. Zatem o jajkach
porozmawiamy przez chwilęâŚ
Spróbujcie wspólnie z rodzicami odpowiedzieć na kilka pytań:
¡
- Czy wszystkie jajka są takiej samej wielkości? â wyszukajcie
wspólnie zdjęć różnych jajek w zasobach internetowych (jajka mają różną
wielkość, są małe, np. przepiórcze, średnie â kurze i duże â strusie)
¡
- Czy wiecie z czego składa się jajko? Jaka jest jego budowa?
(Jajko zbudowane jest
z białka i z żółtka, które okrywa na zewnątrz skorupka â możecie to sprawdzić
razem z rodzicami).
¡
- Czy poza kurczaczkami, które wykluwają się z jajek, znacie
jeszcze inne zwierzęta, które przychodzą na świat w taki sposób? Takimi
zwierzętami są ptaki, ale także np. żaby, żółwie, węże, krokodyle, dinozauryâŚ
¡
- Jakie potrawy możemy przygotować z jajek? (Jajecznica, omlet,
jajka sadzone itp. â wybierzcie którąś z nich i przygotujcie wspólny posiłek)
Zapraszamy Was do obejrzenia krótkiej bajki
o jajkach
https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
Czas na trochę ruchu
Rodzic z dzieckiem tworzy drużynę.
Zamieniają się w zwierzątka:
¡
âBieg kur z kurczakamiâ â rodzic i dziecko
mają nogi związane ze sobą za pomocą skakanki/wstążki/apaszki. Biegną razem do
wyznaczonego celu,
¡
âZająceâ â dziecko i rodzic mają między
kolanami włożone woreczki/poduszeczkę.
Skaczą w parach do celu.
¡
âTurlamy kamyczki jak mróweczkiâ â dziecko
rozpoczyna zabawę. Turla małą piłkę. W połowie trasy przekazuje ją rodzicowi,
który turla piłkę do wyznaczonego miejsca.
¡
âSkoki kanguraâ â zabawę rozpoczyna rodzic.
Pokonuje trasę, skacząc w worku.
W połowie następuje zamiana. Dziecko skacze w worku do mety.
Zadanie na ten tydzień
Naucz się wielkanocnej piosenki âŚwięta
tuż, tużâ
https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
Na koniec mały quiz wiedzy o zdrowiu!
Posłuchaj zdań czytanych przez rodzica.
Jeśli uznasz, że zdanie jest prawdziwe, podnieś rękę w górę w górą i zrób
âsłoneczkaâ, a gdy uznasz, że zdanie jest fałszywe, uderzaj dłońmi o podłogę
tworząc grzmoty.
¡
Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu na kanapie [FAłSZ]
¡
Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować. [PRAWDA]
¡
Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.[FAłSZ]
¡
Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę,
pływać, czy jeździć na rowerze.[PRAWDA]
¡ Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.[FAłSZ]
¡
Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i
przebywać na świeżym powietrzu.[PRAWDA]
Masz sporą wiedzę o tym, w jaki sposób dbać o swoje zdrowie i
dobre samopoczucie. Dlatego teraz, jeśli rodzice się zgodzą i pogoda na to
pozwoli, wyjdź na podwórko i spędź trochę czasu na świeżym powietrzu. Pobiegaj,
pograj w piłkę, pobaw się z domownikami w berka lub chowanego. Przy okazji
rozejrzyj się wokoło i sprawdź, w których miejscach najbardziej widać wiosnę.
created with
Nicepage.